miercuri, 6 iulie 2016

Cherec (01)

Piatra Cherecului (Kerek) face parte din Munții Hăşmaş, este situata ca un gard, după Hăşmaşul Negru, si înaintea Ucigașului (Ghilcoş), pe partea vestica a Bicăjelului.
E impunătoare prin diferența de nivel, prin masivitatea cu care izbucnește din jgheabul ce-i poarta numele si o separa de Hăşmaşul (Hăgimasul) Negru.
Piatra de calcar, săpată de ape, pe  axa est-vest, este ca un zid impunător in calea intemperiilor.
Am urcat pe ea - din păcate nu este marcat decât sporadic,  o zona,  de alplinisti - de mai multe ori, si, dacă stau bine si ma gândesc, cam de fiecare data, ne-a alungat ploaia.
Duminica, nu ne-a alungat, ne-a grăbit...
A fost o tura de explorare, de "bălăureală", făcută in trei : Titus, Emilian, eu.
Făcută, ca de obicei, la inspirație si plesneală... Ne propunem 2 trasee si mergem pe al III-lea sau ... altul
Piatra Cherecului este o necunoscuta in literatura de specialitate. Cautând pe net, nu veti gasi multe informații, câteva fotografii, si enumerări in traseele din Hasmas
Din traseul Punct Albastru  (Lacu Rosu - Poiana Alba) înainte de a intra in Saua dintre Piatra Cherecului si Hăşmasul Negru - ghicim prin pădure o cărare spre est - marcata discret cu banda alba. Ea ne duce spre creasta Pietrei Cherecului. Pe ea fusesem de câteva ori, acum voiam altceva, adică o grota misterioasa (http://isimion.blogspot.ro/2013/05/spre-piatra-cherecului.html / https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgd-Z3-HgbaTlTQ4MzyxOkG4cevkIk6Sw2GbDf-o_ucTw3rKs7mfz8YOQxXrdE-5zUVVyTycsvRcE1dPmCbHSidCCyXXeVHLWp176EzS4U8AQ5A9BASxQ85WWRdDntwcua9zAjRTB5JeLQ_/s1600/Picture-166.jpg) ce se vede urcand din drumul spre Trei Fantani prin Jgheabul Cherecului.
 Ne tenta si Creasta Estica - pe care coborâsem parțial de doua sau trei ori...
Era timpul (ploile erau anunțate după ora 14, s-au grăbit in jur, pe noi ne-au ocolit) sa încercăm o alta abordare : prin partea sudica la baza peretelui sa ajungem la grota - si de punem sa o abordam - ca mai apoi sa ne "înțepăm" in creasta si să urcam E-V.
Surprizele au fost mari, zona are un potențial peisagistic deosebit si ni s-a arătat in toată splendoarea
Atenție însă la ursi si vipere ! Sunt in zona !

Traseu gps - sursa Titus

Noi am plecat din Paraul Oii - pe  P.R. pana in Poiana Jgheabului, apoi ne-am bagat sub pereți, de unde au inceput surprizele

Prima grota - pestera, este cartografiata, face parte din Bazinul Bicajelului si .. cam atat. nu am gasit detalii (pestera 4 - Bazinul Bicajel)
A doua e mai frumoasa si e inca necatografiata