luni, 26 decembrie 2011

Respirând iarna...

Craciunul este o sarbatoare a familiei, este o sarbatoare importanta in calendarul crestin, dar, pentru multi dintre noi, este si un prilej de a ne indopa bine cu carne stropita imbelsugat cu alcool. Din pacate, la multi asta inseamna "Spiritul Craciunului" : impodobim bradul, dam/primim cadouri, dupa care mancare, bautura si muzici. Ca... doar odata e Craciunul pe an. 
Daca prima zi am dedicat-o familiei (parinti si copii), a doua zi de Crăciun am dedicat-o miscării in aer liber. Si cum totusi era sarbatorare, am facut ochi nitel mai tarziu, am baut cafeaua, m-am uitat pe geam - cer senin - m-am uitat in lista de mess, mai nimeni activ, apoi a aparut Mihaela - scurt : "Facem o iesire la munte", varsatoare si ea - nu trebuie sa stai sa o convingi cand e vorba de dus pe munte "- Hai", stabilim detaliile la telefon si pe Fabiuta - la drum. Intre timp, dau sarcina : mai cauta 1-3 persoane, pana cand ajung eu. L-am gasit pe Mirel, ne stiam de pe Facebook, un mare iubitor al muntelui si el, si la 11,30 eram deja la Lacu Rosu. Am lasat masina in statiune si am inceput urcusul. Soare, lumina calda, zapada, in unele zone vant destul de rece.
Dar, gata vorba, las imaginile sa vorbeasca, eu o sa punctez doar pe ici pe colo, cate ceva...
Suhadul Mic - cu pinii acoperiti de chiciura si zapada. Invaluiti in stralucirea iernii

Popas de fotografii

Platoul e din ce in ce mai aproape...
Si totusi e de urcat...
"Copacii albi, copacii negri.."

Lacul Rosu - inghetat si nins
Vedere spre V. In dreapta Suhardul Mare

Cei mai frumosi brazi impodobiti vazuti anul asta 
Cine-i mai pufos ? Omatul ? Norul ?
Cei trei crai de la sud : Ucigasul, Hagimasul si Hasmasul
Capre negre facandu-si siesta
In fundal Ceahlaul, in prin plan Gradina Zanelor
Cheile Bicazului cu Piatra Altarului in stanga
 DN 15 C - serpuind in vale
Alte capre negre - are Mirel o privire agera 
Ceahlaul in splendoarea lui
Cheile Bicazului si Munticelu
Contre-jour 2M (Mihaela si Mirel)
Parca nu te mai saturi de privit

Gata fetelor siesta, hai la treaba...
Oare ce e mai important ? Prim planul sau fundalul ?

Coboram...
Fotografia de grup
De acolo venim
Portia de frecat cu zapada. 
Lacul Rosu inghetat
Uite asa, sa va fac in ciuda, ma sprijin de un trunchi pe lac
Unghiul asta nu o sa-l mai vedeti des, In spate Vf. Ucigasul..

Trunchiuri de copaci iesite din gheata


Suhardul Mic - vazut de pe lac
A fost o iesire pe cinste. Aer curat, miscare, dezmortire, peisaje superbe, iar la 18.00 eram deja la Bacau. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Piatra Secuiului

 Accesul in Piatra Secuiului se face din localitatea Rimetea , la 28 de km de Turda.  Localitatea medievală este menționată pentru prima dat...