vineri, 26 august 2011

Munţii Ciucaş - Gropşoarele - Zăganu

A fost al doilea traseu făcut pe Ciucaş. 
De data asta nu am mai luat ţeapa, am mers pe jos de la Pensiunea Nicos unde eram cazati la Cabana Muntele Rosu - pe punct albastru. Am facut cu maxim 30 min mai mult, dar fără emoţii că spargem baia de ulei.
De la Cabana Muntele Rosu am mers pe lângă Staţia Seismică spre Muntele Rosu, am ajuns apoi La Răscruce, am mers pe creasta la Vârful Gropșoarele (1883 m) si apoi em continuat drumul spre Vârful Zăganu (1817 m), dupa care am coborat in Cheia. Timp de urcat coborat - 9 ore, cu pauze scurte de foto si de o pauza de masa.
Traseul este destul de lejer daca este facut in acest sens, in sens invers cred ca ia undeva in jur de 11 ore sau mai mult, fiind şi putin mai dificil. 
Las imaginile sa vorbească în locul cuvintelor.
Poiana de sub Varful Gropușoarelor - e o privire de ansamblu a ceea ce urmează să facem. Ora 10. Plecasem de 15 min.
Prieteni gasesc mereu. 
Cabana Ciucaş, Muntele Chirusca, Tigaile Mari
La Rascruce 
Culmea Batrocea văzuta de La Răscruce 
Tigăile Mari, Cabana Ciucaş de pe Muntele Chiruşca  - traseu făcut cu o zi înainte. In dreapta Culmea Sipotele
Varful Gropşoarelor. In fundal Poiana Cabana Muntele Roşu

Varful Gropşoarelor. Jos Cheia-de acolo venim ... Ora 14
Tot pe creastă... In plan secund Muntele Rosu
Zăganu
Cheia. Jos Poiana pe unde am trecut la ora 10
Tot pe creastă

Culmea Batrocea in fundal, Zăganul
Coltii Zăganului  văzuţi din sud 

Zăganu văzut de la stână. Ora 16,30
Am ajuns la Cheia la 17,30.
Traseul merită făcut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Piatra Secuiului

 Accesul in Piatra Secuiului se face din localitatea Rimetea , la 28 de km de Turda.  Localitatea medievală este menționată pentru prima dat...