duminică, 8 august 2010

Munticelu

07-08-2010 O iesire in Cheile Sugaului - Munticelu.
Plecam tarziu, ca dimineata a fost de lucru.
Cu fratele si "Nepoate". Buhusi - Piatra Neamt - Bicaz - Localitatea Bicaz Chei.
Oprim la Statia de imbuteliere a Apei "milenare" Izvorul Muntelui. Cunoastem sefu' Varu Vasile.
Ne duce intai in Rezervatia Naturala Cheile Sugaului - Munticelu, ne povesteste despre izoare, despre puritatea apei si ne arata Cheile Sugaului, cabana Ecolog a alpinistului roman Ticu Lacatus.

Cabana Ecolog

Captare apa minerala Izvorul Muntelui

La coborare deja coreienii, ucrainienii si romanii veniti in tabara de catarari incercau muntele.

Noi am iesit din rezervatie ...

Am ajuns in strada, ne-am intors 500 m spre Bicaz, apoi cu un "ghid" am plecat spre Pestera Munticelu sau Pestera Ghiocelul.
Traseul este nemarcat, de asta trebuie sa ai pe cineva care sa iti atate.
Eu voi incerca sa punctez cu imagini - e prima data cand datez si eu pe blog - drumul, care nu este greu, este accesibil, timp de urcare 40-50 min (noi am fortat putin si am facut 30)

Pestera nu este iluminata,  este destul de mare, dar date despre ea gasiti si pe alte site.
Din pacate este destul de degradata, pentru ca nu are sistem de paza, insa se mai pastreaza in unele zone destul de bine. Temperatura destul de scazuta - sa aveti un pulover - si haine mai rele. Multi turisti au intrat cu faclii sau au facut focul acolo, si formatiunile calcaroase au un strat de fum. Cu siguranta ca o sa va atingeti accidental de ele. Sa aveti si baterii de rezerva - datorita socului termic cedeaza usor.


Dupa iesirea din pestera, puteti sa faceti o accensiune pe versant - din pacate nu este marcaj. Exista o poteca, insa iti trebuie si putin fler. Privelistea insa este deosebita, efortul merita. Traseul este accesibil - timp de mers 15 min.


Este un punct de belvedere, cu Cheile Bicazului in fundal, Suhardul ce vegheaza Lacu Rosu - spre vest,
cu Muntii Hasmas la sud si cariera ca calcar de unde se extrage si se transporta la CARPATCEMENT HOLDING TASCA.
Drum bun si vreme buna !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Piatra Secuiului

 Accesul in Piatra Secuiului se face din localitatea Rimetea , la 28 de km de Turda.  Localitatea medievală este menționată pentru prima dat...